بلاگ اسپورت وب

بلاگ اسپورت وب

آموزش و معرفی ورزش های پرطرفدار | آموزش بدنسازی | آموزش مربیگری بدنسازی | آموزش فیتنس | آموزش مربیگری بادی بیلدینگ | . آموزش ورزش کردن با کش تراباند |
بلاگ اسپورت وب

بلاگ اسپورت وب

آموزش و معرفی ورزش های پرطرفدار | آموزش بدنسازی | آموزش مربیگری بدنسازی | آموزش فیتنس | آموزش مربیگری بادی بیلدینگ | . آموزش ورزش کردن با کش تراباند |

مربیان بزرگ پژوهشگر و باهوش هستند


مربیان بزرگ پژوهشگر و باهوش هستند
مربیان بزرگ اغلب درمیدان مسابقه، پژوهشگر و باهوش هستند. آنها مانند همه پژوهشگران بزرگ ادعای همه فن حریف بودن نمی کنند. آنها حس می کنند همیشه چیزی برای یادگیری هست و راغبند که اشتباهات را بپذیرند. مربیان برجسته برپایه واقعیات تصمیم می گیرند و برای انجام تکالیف پیچیده، احساس و شفافیت مشترک را به کمک می طلبند.

 

حتی هنگامی که فشار بیش از اندازه است، آنان باید راهکار مناسب را برای موقعیت مناسب برگزینند. این مربیان دارای افکاری سازمان یافته اند، به جزئیات دقت می کنند و به خاطر آمادگی کلی شان، به ندرت غافلگیر می شوند. دانش گسترده به ایشان این اجازه را می دهد که آموزنده و محرکی بزرگ باشند. از این گذشته آنها به اندازه کافی باهوشند که بدانند بارها ناچار خواهند بود به خاطر شرایط ناپایدار، آنچه را که با دقت برنامه ریزی کرده اند، تغییر دهند. پس انعطاف پذیری و داشتن ذهنی باز، اهمیتی سرنوشت ساز در مربیگری دارد. مربیان موفق نه تنها عمیقاً خودجوش و ذاتاً پرشور هستند، بلکه همین اشتیاق را در روابطشان پرورش می دهند.

 

چارکز شواب می گوید: من توانائی خود برای ایجاد اشتیاق میان افراد را بزرگترین موهبتی می دانم که دارم. بهترین راه ارتقاء چیزهائی که در انسان وجود دارد، قدردانی و تشویق است. این مربیان دارای انرژی فراوان بوده، هیجانی برای انجام وظیفه پدید می آورند و برای اعمال مثبت، نقش شتاب دهنده را بازی می کنند.

 

یک مربی باید محرکی خوب و دارای نیروئی مشوق در گفتار خود باشد تا به ورزشکاران القا کند که تنها در صورت سخت کوشی دستمزد خود را خواهند گرفت و اینکه انجام عالی هر کار، امری ارزشمند است. مربی نمی تواند فرض کند که منشأ انگیزش را می شناسد. حتی بازیکنانی که پیوسته تحریک می شوند می توانند از ناحیه ای غیر از مربی برانگیخته شوند. آنها هم باید در جایگاه مردم عادی و هم در موقعیت بازیکن تشویق شوند.

 

مربیگری,ویژگی های مربیان بزرگ, ویژگی یک مربی خوب

مربیان بزرگ در هنر برقراری ارتباط استاداند

 

مربیان بزرگ جسارت دارند

از مشخصات مربیان بزرگ، اعتمادبه نفس، جسارت و احترام است. مربیان بزرگ به صورت حساب شده ای خطرپذیرند. نوآورند و به تصمیم خود اطمینان کامل دارند. ایشان درک کرده اند که ترسو بودن، آنها را به سرمنزل مقصود نخواهد رسانید. این اعتمادبه نفس و جسارت معمولاً به اعضاء تیم منتقل خواهد شد.

 

شیوه تلاش تیمی به عنوان یک کل، اغلب جلوه گاه کیفیت و تأثیر یک مربی بزرگ است. اعتمادبه نفس یک مربی می تواند به اعضاء تیم توانی مضاعف جهت انجام امور خارق العاده دهد. همچنین مربی باید به بازیکنان احترام بگذارد. اگر ورزشکاران احترام واقعی ببینند، مربی خود را محترم خواهند شمرد. صداقت مهم است زیرا بازیکنان اگر سخنی غلط انداز و به ظاهر معقول را ساختگی تشخیص دهند، آن را نشنیده خواهند گرفت. مربی برای کشف استعدادهای هر بازیکن و دینامیک تعامل گروهی را درک کند. گام اساسی آن است که اعضاء را آنقدر خوب شناخت که قادر بود نقاط قوت و ضعفشان را برای استفاده کامل و بهینه از توان بالقوه آنها در متن تیم، ارزیابی نمود. تقسیم کار نظام مند (یعنی قراردادن بازیکن مناسب در جای مناسب) اهمیتی حیاتی در تیم دارد.

 

مربیان بزرگ در هنر برقراری ارتباط استاد اند

برای نمونه گزینش شخص مناسب به عنوان کاپیتان بسیار مهم است. این گزینش مستلزم شناخت مربی از توان تک تک بازیکنان است. مربی بزرگ در هنر برقراری ارتباط استاد است. او می داند شدیداً نیازمند آن است که با کلمات بازی کند. مربیان باید گوشی شنوا و ذهنی باز داشته باشند. ارتباط متقابل، خوشروئی و داشتن سیاست ”درهای باز“ پیوندهای تیمی را نیرومند می سازد. این امر در ساختن محیطی قابل اعتماد و آزاد، سرنوشت ساز است. درخواست کمک و اینکه بازیکنان بتوانند آزادانه و بدون ترس از مجازات با یکدیگر ارتباط داشته باشند، باید تبدیل به هنجار و ضابطه ای پذیرفته گردد. راه برقراری ارتباط و شیوه راهبری تیمی می تواند نقشی بزرگ در ترغیب بازیکنان به سخت کوشی ایفاد کند.

 

هدف، پیشرفت تیم جهت دستیابی و بهره گیری کامل از توان بالقوه است. مربی در کنار بازیکنان باید اهداف دست یافتنی و خواسته شده تیم را مشخص کند. اگر بازیکنان به رسالت و اهداف تیم بی علاقه باشند، مربی توانمند، مقوله ای دست نیافتنی می شود. مربیان می بایست حس تفاهمی قوی را که متضمن اعتماد و اطمینان دو جانبه است، گسترش دهند. مربی خوب به معنی انگیزش افراد جهت اعتلاء به والاترین سطوح وجودی شان از راه دادن فرصت به آنها است نه محدود ساختن ایشان.


مورای ومن می گوید: یک مربی کارکشته دارای بینش است، تمرکزی قوی بر پیامدها و نتایج، راهکاری واقع گرایانه برای تحقق این بینش و توانائی انتقال آن و تجدید سازمان با پشتیبانی دیگران، از ویژگی های اوست. وظیفه مربیان آموزش، راهنمائی و انگیزش بازیکنان در راستای دستیابی به اهداف است. مربیان بزرگ توانائی شگرفی برای انتقال شور و هیجان خود به دیگران دارند و همیشه در کنار بازیکنان در بازی هستند.

 

مربیان بزرگ تیمشان را هدایت می کنند

 یک مربی بر تیم فرمان نمی راند، بلکه هدایتش می کند. او مسیر را تدوین می کند، جهت می دهد و فضای اجتماعی و روان شناسانه را توسعه می بخشد. مربی خواه مربی یا بازیکنی با سمت یک کاپیتان، می بایست پاره ای مسئولیت ها را به گروه بدهد و جسارت دادن استقلال به دیگران را داشته باشد. در غیر این صورت اعضا احساس خواهند کرد که اعتمادی به آنان نیست که بتوانند از پس خود برآیند در نتیجه بی تفاوت خواهند شد. در این میان می بایست تعادل حفظ شود و مربی پاره ای مسئولیت ها را برعهده اعضاء گروه بگذارد.


این مقاله به تعدادی از ویژگی هائی توسط مربیان نظر داشته است. کسانی مربیگری عالی دارند که بینش قوی، شور و هیجان و توانائی متعهد ساختن صددرصد افراد را دارا بوده و برای رساندن این بینش و پندار به واقعیت، اقدام لازم را عملی کنند. مربیان بزرگ و هنر ایجاد ارتباط و انگیزش، احترام متقابل، القای اعتمادبه نفس و اشتیاق. نشان دادن و اثبات اعتبار و نیز صداقت بر پایه ای ثابت ممتازند.


چگونه می‌توان یک مربی خوب بود؟

به نظر شما یک مربی خوب چه چیزی را باید بیشتر مورد توجه قرار دهد؟ برد، تعلیم و یا فرصت بازی به هر بازیکن.  سوالاتی در این زمینه از افراد گوناگون پرسیده شده است که پاسخ افراد در رسیدن به یک تصویر کلی از یک مربی خوب کمک می‌کند.

همه چیز برد نیست.

هدف از مربیگری بردن نیست.  برنده شدن حداقل اهمیت را در این زمینه دارد.  وقتی به عنوان مربی کار می‌کنید، برد و باخت حداقل اهمیت را دارد. طبیعتاً هر کس چه مربی و چه بازیکن مایل است که ببرد ولی لذت بردن از هیجان بازی نیز مورد توجه می‌باشد.  مربی نباید ورزشکار و تیم اش را برای برد تحت فشار قرار دهد، ولی باید تیمش را به سوی برد سوق دهد.  درسی که ازیک مربی خوب می‌توان گرفت این است که بازنده ها تلاش خود را کرده‌اند، ولی برنده‌ها موفق‌تربوده‌اند! بعضی از بچه‌ها به خاطر فشار والدین به ورزش و رشته ورزشی خاصی رو می‌آورند.  پس مربی باید درک کند چه کسی به خاطر خود ورزش و چه کسی به خاطر والدینش بازی می‌کند.  در مقایسه پسران و دختران، برد برای پسران از اهمیت بیشتری نسبت به دختران برخوردار است و همچنین پسران خواستار آموزش مهارتهای جدید هستند.  در حالی که دختران از ایجاد فرصت بازی سخن می‌گویند.

در ادامه به بررسی خصوصیات مربیان مختلف می‌پردازیم.

 

مربیانی که بازیکنان خود را درک می‌کنند و آنها را به حرکت وادار می‌سازند

یک مربی باید قدرت وضعف بازیکن خود راشناسایی کند و در رفع مشکلات و پرورش استعداد او کوشا باشد.  صحبت با بازیکن و شناسایی توانایی او و بکارگیری آن درمواقع مورد نیاز، باعث ایجاد اعتماد به نفس در وی شده و همچنین در روند پیشرفت او موثر می‌باشد.  صحبت با بازیکن و شناخت هدف او از شرکت در این رشته و ایجاد برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف از اصولی است که مربی باید رعایت کند.

مربیانی که سختگیرند و اشتباه می‌کنند

مربی باید بتواند حقیقت رابه بازیکن بگوید ولی در وی احساس بدی ایجاد نکند. وی باید بازیکن را برای دست‌یابی به اهدافش در مسیر درست هدایت کند، نه اینکه صرفاً او را برای بازی آماده کند. او باید بتواند بازیکنانش  را از هر نظر تعلیم داده وتیمش را با بوجود آوردن جوی مناسب به سوی پیروزی رهنمون سازد.

مربیانی که مهارتهای زندگی را در کنار مهارتهای ورزشی تعلیم می‌دهند

یک مربی خوب، به ویژه در رده‌های سنی پایه باید در کنار آموزش مهارتهای ورزشی، توانایی آموزش مهارتهای زندگی را نیز داشته باشد تا بتواند شاگردانش را در مورد مسائل مختلف زندگی راهنمایی کند.  این امر می‌تواند به بازیکن این حس را القا کند که به جز والدینش قادر است با یک شخص بالغ دیگر در مورد مسایلش صحبت کند. همچنین اگر مربی افکار مثبت داشته باشد و این حس را منتقل کند، باعث می‌شود بازیکن نیز در زندگی خود از این قدرت برای پیشرفت و بهتر بودن استفاده کند.

مربیانی که بر روی تعداد محدودی از بازیکنان تمرکزمی‌کنند

یک مربی خوب کسی ست که بازیکنان را صرفاً برای مهارتشان درنظر نگیرد، بلکه باعث پیشرفت همه‌ی بازیکنانی که تلاش می‌کنند، باشد.

مربیانی که بازیکنان خود را مایوس می‌کنند

مربیان مربیانی هستند که بازیکنان خود را مایوس می‌کنند و باعث ایجاد حس ناامیدی درآنها می‌شوند.  یک مربی خوب کسی است که کنترل خود را زمانی که می‌بازد از دست ندهد. در مربیگری تعادل یک کلید است. یک مربی خوب باید درک کند افراد مختلف الگوهای آموزشی متفاوت دارند و نباید یک روش را در مهارتهای یک فرد فقط به خاطر اینکه این مهارت جواب داده است، اجبار کرد.

در آخر به این نتیجه می‌رسیم که ورزش یک سرگرمی است و مربیان باید سعی کنند که در این مسیر قرار گیرند تا به هدفشان برسند.  مربی باید احساسات شاگردان را درنظر بگیرد و نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسد.  او باید تمام سعی خود را بکند تا ورزش را برای بازیکن جذاب کند.


ویژگی یک مربی خوب

مربی خوب بدنسازی

خصوصیات یک مربی خوب فوتبال


پیوندها

چطور یک مربی یوگا هاتای خوب شوم ؟



هاتا یوگا سبکی از یوگا می باشد که بر روی جنبه های فیزیکی یوگا تمرکز دارد. از هاتا یوگا برای بدست آوردن تعادل و هماهنگی بین ذهن، بدن و روح استفاده می شود. تمرین یوگا هاتا، راه خوبی برای ورزش، داشتن آرامش ذهنی و بدنی سالم است. به دلیل خصوصیات زیادی که این سبک از یوگا دارد روز به روز تعداد علاقه مندان به آن بیشتر می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم راههایی را که به شما کمک می کنند تبدیل به یک مربی خوب هاتا یوگا بشوید را به شما آموزش دهیم.
اپلیکیشن ویدیو های آموزشی ژیار انلاین

1- تصمیم بگیرید که چه نوع از یوگا هاتا را می خواهید یاد بگیرید.


·         سبک ها با قواعد متفاوتی ازجمله: Bikram، kundalini, vinyasa, power, ananda, integralو غیره وجود دارد.

·         انواع مختلف تمرین های یوگا، ترکیبات مختلفی از تمرینات جسمی و تنفسی می باشند.

2- تعیین مقدار زمانی که می توانید آموزش ببینید.


·         برنامه های اصلی که یک مربی یوگا باید طی کند حداقل 200 ساعت می باشد.

·         این مدت زمان به طور مداوم و پشت سر هم نمی باشد، زیرا تعطیلات آخر هفته، سفرهایی و دیگر مشکلاتی که برایتان پیش می آید و نمی توانید به کلاس آموزشی بروید را باید در نظر بگیرید. شاید برنامه زمانی طوری باشد که هفته ای یک بار کلاس آموزشی برگزار شود. به همین دلیل حداقل باید یک سال برای آموزش دیدن وقت بگذارید.

·         داشتن آگاهی از برنامه و شیوه زندگی خود برای اینکه بتوانید سبک مناسب را با توجه به شرایطی که دارید انتخاب کنید.

3- یافتن جایی که به آموزش مربی ها می پردازد.


·         شما می توانید از طریق شرکت در کلاس های مربی گری یوگا شرایط لازم برای مربی شدن را یاد بگیرید.

·         توجه کنید کلاس و مکانی که برای آموزش دیدن انتخاب می کنید دارای گواهی معتبر باشد. در صورتیکه بخواهید مدارک آنها را ببینید و از آنها درخواست کنید و آنها از ارائه آن به شما خودداری کنند بدانید که مشکلی در این بین وجود دارد.

·          با یک مربی با تجربه برای یافتن مسیر تمرینی خود مشورت کنید.

·         او می تواند بر اساس آگاهی از استعداد و توانایی شما بهترین راه را به شما نشان دهد.

4- به هند سفر کنید.


اگر در یادگیری یوگا جدی هستید بهتر است که در یک کلاس آموزشی یوگا در هند شرکت کرده و به آنجا مسافرت کنید. این کار به شما کمک می کند که فلسفه یوگا را فرا بگیرید.

5- خلوت کردن


بسیاری از سازمان ها برای دانش آموزان و معلمان خود به مکان های دور رفته و در آنجا خلوت کرده و فلسفه یادگیری و تقویت عمل فردی را در یوگا خواهید آموخت.

6- وارد شدن به جامعه یوگا


·         در مورد پیشینه معلم خود تحقیق کنید تا درک قوی از کار خود داشته باشید.

·         شما می توانید از طریق ارتباط با معلم و دیگر هنرآموزان یوگا در مورد آن با همدیگر به گفت و گو و تبادل نظر بپردازید.

7- هنگامی که در مورد پیشینه و توانایی معلم خود اطمینان حاصل کردید و و برنامه خود را کشف کردید می توانید در کلاس آموزشی یوگا که دارای شرایط لازم باشد ثبت نام کنید.

8- یادگیری و آموزش خود را تکمیل کرده و شروع به تدریس یوگا کنید.

آنچه یک کمک مربی یوگا باید بداند


[ممکنه این پست در نگاه اول کمی تخصصی به نظر برسه اما از اونجا که می‌تونه حس فضای متفاوت یک کلاس یوگا با دیگر کلاس‌های ورزشی رو منتقل کنه، خوندنش رو به تمام افرادی که در خصوص یوگا علاقه‌مند یا کنجکاو هستند، توصیه می‌کنم. شاید نوشتن این پست برای من که مدت زیادی نیست وارد حیطه مربی‌گری یوگا شدم کمی زود به نظر برسه اما فضای آموزش اونقدر فضای پویا و دینامیکی هست که می‌شه با کمی دقت و کنجکاوی از تک تک لحظات اون تجربه‌های بی‌نظیری کسب کرد. این پست حاصل تمام شنیده‌ها، دیده‌ها، آموخته‌ها و تجربه‌های شخصی من در این زمینه است. می‌‌خواستم چیزی رو از قلم نندازم و حق مطلب رو ادا کنم، به همین علت کمی سخت بود و فاصله‌اش با آخرین پستی که نوشتم، کمی زیاد شد. البته باور دارم که چیزهای زیادی هنوز برای یاد گرفتن و تجربه کردن در این راه پیش رو خواهم داشت ...]


در یک کلاس یوگا شما بعنوان کمک مربی، ‍پیوسته با سه عامل بیرونی یعنی فضای کلاس، مربی و شاگردان در ارتباط هستید.


شما در تعامل با فضای کلاس:

فضای یک کلاس یوگا، با توجه به اهمیت آرامش ذهن و آزادی تنفس در طول انجام تمرینات، یکی از ابزارهای مهم محسوب می‌شود و از اصلی‌ترین وظایف کمک مربی یوگا فراهم آوردن فضای مناسب تمرین برای شاگردان است. در این زمینه نکات زیر را در نظر داشته باشید:


- نور کلاس در طول انجام تمرینات رهاسازی، تنفسی و مراقبه می‌بایست کمتر و ملایم‌تر از نور کلاس در زمان انجام آسانا‌ها(تمرینات بدنی) باشد.

- مانند یک دماسنج به دمای کلاس حساسیت نشان دهید و با کمک تنظیم سیستم گرمایشی با توجه به دمای فصل، دمای مناسب را برای فضای کلاس مهیا سازید. دمای کلاس می‌بایست گرمای حاصل از انجام تمرینات قدرتی را از بدن شاگردان گرفته و در عین حال منجر به سردشدن بیش از حد بدن آنها نشود.

- با توجه به اینکه حین انجام تمرینات رهاسازی، دمای بدن چند درجه ‍پایین‌تر از دمای معمول بدن است لذا در حین انجام تمرینات رهاسازی، سیستم خنک‌کننده یا تهویه کلاس را خاموش نمایید.


- حین انجام تمرینات تنفسی و مراقبه که نیاز به هوای تازه و سبک بیش از مواقع دیگر احساس می‌شود، سیستم گرمایشی و تهویه سالن تمرین را مطابق نیاز تنظیم کنید.

- با کم‌کردن نور کلاس، پخش موسیقی ملایم و دعوت به انجام تمرینات انفرادی رهاسازی پیش از شروع کلاس، شاگردان را به حفظ سکوت ترغیب کنید. به این ترتیب التهابات حاصل از دنیای بیرون از کلاس در شاگردان کاهش یافته و با ذهن و جسمی آرام برای انجام تمرینات در طول کلاس آماده خواهند شد.


شما در تعامل با مربی:

- قبل از هر چیز جایگاه خود را بعنوان کمک‌مربی بپذیرید و خود را کاملاً‌ با این فضا یگانه کنید.

- در خصوص فضای تدریس و نحوه ارائه مطالب توسط مربی، کاملاً پذیرش داشته باشید.

- به یاد داشته باشید که شما و مربی یک بدنه را تشکیل می‌دهید که سکان کلاس را تا رسیدن به سرمنزل مقصود به دست دارید. بنابراین به اندازه مربی در کلاس کوشا باشید.

- تکنیک تمرینات و محدودیت‌های هر تمرین را بخوبی بشناسید و در مواقع لازم مربی را در ارائه هر چه بهتر تمرینات در کلاس یاری کنید.

- در طول کلاس شنوایی خود را به مربی بس‍پارید و بینایی‌تان را با بدن شاگردان همراه کنید و بکوشید تا هرآنچه مربی می‌گوید را در بدن شاگردان بررسی و در صورت نیاز اصلاح کنید.

- در ابتدای کلاس در خصوص تمرینات آن جلسه با مربی هماهنگی لازم را داشته باشید.

- در انتهای کلاس دقایقی را به تبادل نظر و ابراز‌های لازم اختصاص دهید. در این فضا می‌توانید نکاتی را که به نظرتان ضروری می‌رسد به مربی یادآور شوید.


شما در تعامل با شاگردان:

- به یاد داشته باشید که جایگاه شما در کلاس به عنوان کمک مربی هیچ امتیاز و برتری را برای شما به همراه نمی‌آورد. شما صرفاً با تمرینات یوگا بیشتر از شاگردان کلاس آشنا هستید. همواره می‌توانید از هر کسی بیاموزید، این فضای پویای دهش و پویش را با تکبر و غرور کاذب از دست ندهید.

- اصلاح حرکات می‌تواند با کلام، نمایش نحوه اجرای حرکت صحیح و یا تماس فیزیکی دست یا ‍پا با بدن شاگردان انجام شود.

- نحوه دست‌گذاری و اصلاح بدن را در هر یک از حرکات بخوبی فرا بگیرید.

- برای فضای شخصی شاگردان در تجربه تمرینات احترام قائل شوید. به بیان دیگر اجازه دهید که شاگردان با تجربه فردی خود در آسانا قرار گرفته و به حرکت بروند و پس از آن برای اصلاح بدن آنها اقدام کنید.

- در جلسه اول هر کلاس از شاگردان در خصوص حساسیت به لمس فیزیکی سئوال کنید و اگر فرد یا افرادی تماس فیزیکی دست شما را با بدن خود نمی‌پسندد، در طول تمرینات کاملاً به این موضوع آگاه باشید.


- در فضای کلاس سکوت داشته باشید و سعی کنید با حداقل استفاده از کلام و تماس فیزیکی، بدن افراد را در انجام حرکات اصلاح کنید.

- همواره با ذهن و دستی آرام و همسو جهت اصلاح، به سمت شاگردان حرکت کنید و از اصلاح بدن آنها با حرکات سریع و عجولانه جداً بپرهیزید.

- دمای دست شما می‌بایست همواره به اندازه دمای طبیعی بدن باشد. به همین خاطر در روزهای سرد زمستان چند دقیقه پیش از آغاز کلاس با سایش دست‌ها به یکدیگر آن‌ها را گرم کنید. هرگز با دستان سرد بدن شاگردان را لمس نکنید.

- توجه خود را در تمام کلاس بطور یکسان توزیع کنید. و در طول انجام تمرینات تمام کلاس را زیر نظر داشته باشید.

- افرادی که با محدودیت یا خشکی بدن رو به رو هستند را با کمک ابزار(آجر یوگا، کمربند، صندلی و …) در انجام حرکات یاری و تشویق کنید.


علاوه بر سه عامل بیرونی اشاره شده، یک کمک مربی یوگا می‌بایست بصورت پیوسته با عوامل درونی و شخصی خود نیز در ارتباط باشد. در این خصوص موارد زیر را در نظر داشته باشید:

- درانجام تمرینات روزانه فردی شامل انجام آسانا، تمرینات تنفسی و مراقبه جدیت و تداوم داشته باشید و به‌عنوان یک منبع انرژی عظیم از آن بهره بگیرید. این توصیه ارتباط مستقیم با سطح انرژی فردی و حضور موثر شما در کلاس خواهد داشت.

- سعی کنید همیشه حداقل ۱۵ دقیقه پیش از شاگردان و مربی در کلاس حضور داشته باشید. در اینصورت می‌توانید فضای سالن را آماده نموده و با انجام تمرینات نرمشی سبک بدن خود را برای انجام تمرینات آماده کنید.

- افکار و مشغله‌‌های ذهنی خود را پشت در کلاس بگذارید. تنها با ذهنی آرام می‌توانید حضور موثر و کمک‌کننده‌ای در کلاس داشته باشد. برای کمک به این امر می‌توانید در مواقعی که گفتگوی ذهنی و یا دغدغه مهمی دارید، دقایقی قبل از شروع کلاس قلم و کاغذ را بردارید و تمام افکار را به صفحه سپید کاغذ بسپارید و به این ترتیب با ذهنی سبک‌تر وارد فضای کلاس شوید.

- لباس سفید ساده و گشاد به تن کنید و تا حد امکان از زیورآلات استفاده نکنید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که حرکت شما در سطح کلاس توجه شاگردان را از فضای تمرینات منحرف نخواهد کرد.

- در صورت امکان ‍پیش از ورود به کلاس، دوش بگیرید و از خوشبوکننده‌‌های بدن تا حد امکان استفاده نکنید.

-  به‌روزرسانی دانش علمی خود را در زمینه یوگا، جزء وظایف فردی مهم محسوب کنید و در طول هفته زمانی را به مطالعه و تحقیق در خصوص آساناها و دیگر مطالب مرتبط با یوگا اختصاص دهید.

در پایان، به خاطر داشته باشید فضای کمک به دیگران، فضای باارزشی است که همواره باید ازآنها که با حضورشان شما را در آن جایگاه قرار می‌دهند سپاسگزار باشید.


Fitness may refer to:

مربی خصوصی بدنسازی تهران هزینه مربی خصوصی فیتنس مربی خصوصی لاغری مربی خصوصی فیتنس بانوان

ورزش - بدنسازی - اهمیت داشتن مربی خصوصی در بدنسازی

خیلی از مردم همیشه این سوال را می پرسند که چرا مربی خصوصی؟ آیا چیزهایی را که می توان از مربی خصوصی فرا گرفت ، نمی توان از مجله های بدنسازی یا حریف تمرینی آموخت...

مربی خصوصی

این گونه فکر کردن عموماً مربوط به افرادی است که نتیجه نگرفته اند و به آنچه که انتظار داشته اند نرسیده اند و یا بدتر از آن گروهی از افراد که در اثر انجام تمرینات اشتباه آسیب دیده اند.
تمرینات با وزنه بسیار بهتر از تمرینات هوازی میباشد ، وقتی که درست انجام شود ، و ما را در بهتر دیدن و احساس بهتر کمک میکند.
هنگامیکه تمرینات با وزنه بصورت درست انجام شود میتواند ما را در مقابله با افسردگی و صدمات یاری نماید.

1- دانش : تمام مربیان خصوصی میباید گواهی نامه ای داشته باشند که آنرا از یک انجمن یا مرجع رسمی در خارج از کشور مانند canfitpro , ace , nsca , pta و یا در داخل کشور مانند فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گرفته باشند. این گواهی نامه به این معنی است که این مربیان توانسته اند بیاموزند و نشان دهند که به اندازه کافی در زمینه قوانین تمرین میدانند و طبق این گواهی نامه اجازه دارند آموزش خصوصی بدهند . یکی دیگر از اجزای مهم گواهی نامه مربیگری در زمینه آناتومی انسان و فیزیولوژی حرکات ، آناتومی حرکتی و فیزیولوژی عمومی میباشد. همچنین هنگامیکه مربیان گواهی نامه دارند ، به این معناست که آنها علوم بیشتری را از قواعد و قوانین میدانند علومی مانند : بیولوژی ، آناتومی ، فیزیولوژی و قوانین سلامت عمومی و ... ، هنگامیکه یک مربی پس از چهار سال تلاش می تواند گواهینامه مربیگری دریافت نماید ، به این معنی است که شما میتوانید از این دانش برای تمریناتتان بهره گیری نمائید. و یک دانش آموز یا شاگرد بدنسازی میتواند با این دانش 80% نتیجه بهتر بگیرد یعنی 3 برابر سریعتر از دیگران.

2- تکنیک صحیح : یکی از بزرگترین چیزهایی که در باشگاههای بدنسازی به چشم می خورد ، انجام تکنیکهای نادرست و فرم اشتباه توسط افراد است ، این موضوع نه تنها به نتیجه گیری نزدیک نمی باشد بلکه احتمال آسیب دیدگی هم دارد. با تمرین کردن توسط یک مربی تائید شده و حرفه ای ، شما با انجام تمرینات صحیح بهترین نتیجه را بدست خواهید آورد بدون اینکه آسیبی ببینید.

3- شخصیت دادن : یکی دیگر از بزرگترین مزایای تمرین خصوصی این است که مربی یک برنامه اختصاصی و دقیق برای شما و هدفتان از بدنسازی پایه ریزی خواهد نمود. مطمئن باشید برنامه ای را که دریافت مینمائید از برنامه های هفتگی مجلات نخواهد بود . اما آیا آن برای شما کاملاً صحیح می باشد؟ آیا آن برنامه شما را به هدفتان خواهد رساند ؟ آیا وقتی شما به تغییر نیاز دارید آن امکان را برای شما فراهم می آورد ؟ آیا آن برنامه تمامی سوالات و موضوعات شما را جوابگو خواهد بود؟ توسط یک مربی مدرک دار شما هر چیزی درباره سوالاتتان را در یک برنامه طراحی شده دریافت مینمائید. دقیقاً مانند اینکه یک خیاط برای بدن خود دارید!

4- تفریح : در آخر ، کمترین چیزی که یک مربی خصوصی می تواند به شما ارئه نماید ، لذت بردن از تمرین میباشد. با انجام اینکار نه تنها برای رفتن به باشگاه انگیزه پیدا میکنید ، بلکه به هدف تناسب اندامتان دست خواهید یافت . خیلی از شاگردان بدنسازی از اینکه نمی توانند از تمریناتشان لذت ببرند گله می کنند ، اما من در چند کلمه و یکباره به آنها راههای تفریح و لذت بردن از تمرین را نشان میدهم ، به عبارت صحیح تر برنامه های طبقه بندی شده و دقیق و شروع نتیجه گیری از آن میتواند بهترین لذت را از آنچه انجام میدهید به شما برساند، و این یکی از رازهای بدنسازی میباشد.



مربی خصوصی

وقتی بیمار میشوید برای معالجه به کجا می روید؟

وقتی اتومبیل شما خراب میشود به چه شخصی مراجعه میکنید؟

یک هواپیمای غول پیکر مسافربری را چه کسی هدایت میکند؟

جواب سوالات بالا را میدانیم و به ان پاسخ میدهیم

حال به سوال زیر فکر کنید

برای رسیدن به تناسب اندام از چه شخصی باید کمک گرفت؟

دوست من بدن شما یکی از پیچیده ترین سیستم های خلقت میباشد و سازو کارهای مختلفی در شرایط مختلف دارد همانطورکه بیمار میشویم به پزشک مراجعه میکنیم وقتی اتومبیل ما خراب میشود پیش تعمیرکار میرویم و وقتی سوار بر هواپیما  میشویم هدایت ان را کاپیتان خبره بر عهده دارد لازم است تا برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی به 
مربی خصوصی مراجعه کنیم

سیستم پیچیده بدن انسان نیاز به نگهداری دارد تا بتواند به شما خدمت کند ایا اگر شما کولر منزل خود را سالانه سرویس نکنید سرمای مطلوب سال گذشته را دارد؟ حال اگر 5 سال اینکار را نکنید چه؟نظرتان در مورد 10 سال سرویس نکردن کولر و استفاده از ان چیست؟ پس بدن ما بیش از هر چیز نیاز به نگهداری ویژه دارد تا بتوانیم همیشه در سلامت کامل به سر ببریم

راهکار چیست؟

گروه تخصصی اندام سازان توسط کارشناسان خبره تربیت بدنی کشور به مدیریت
سینا عبدالملکی کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزش علم و تجربه را با هم تلفیق کرده تا بتواند تناسب اندام را به شما هدیه دهد

دوست من ما در اندام سازان مربی خصوصی در اختیار شما گذاشته تا بتوانید
 تناسب اندام خود از طریق مربیان حرفه ای بدست اورید همانطور که شما دوست ندارید هواپیمایی که مسافر ان هستید را راننده اتومبیل هدایت کند ما نیز اهمیت سلامتی شما را درک کرده ایم تا شما فقط در این مسیر برای رسیدن به تناسب اندام تلاش کنید و مانند مسافر شما را به مقصدتان که همانا داشتن تناسب اندام و سلامتی است برسانیم لازم به ذکر است با توجه به پیشرفت علم در زمینه علوم ورزشی مربی خصوصی باید به علوم روانشناسی ورزش تغذیه ورزشی طراحی تمرین و... مسلط باشند تا بتوانند با ترکیب این موارد بهترین برنامه را برای شما تنظیم کند

فواید استفاده از مربی خصوصی:

تمرین زیر نظر فرد متخصص

رسیدن سریع به هدف

جلوگیری از هدر رفتن زمان

جلوگیری از انجام اشتباه حرکات

ورزش کردن به صورت علمی و منحصر به فرد

جلوگیری از اسیب های احتمالی

ایجاد تعهد و انگیزه در شما

داشتن برنامه اختصاصی منحصر به شما

بالا رفتن اعتماد به نفس

به حداقل رساندن اسیب های ورزشی

و.....

اندام سازان خدمات زیر را در زمینه مربی خصوصی به کاربران خود ارایه می دهد لازم به ذکر است تمامی مربیان اندام سازان مدرک معتبر مربیگری و تحصیلات دانشگاهی در زمینه تربیت بدنی و علوم ورزش را دارا میباشند

مربی خصوصی بدنسازی

مربی خصوصی فیتنس

مربی خصوصی کاهش وزن

مربی خصوصی افزایش وزن

مربی خصوصی تناسب اندام

مربی خصوصی امادگی جسمانی

مربی خصوصی بدنسازی رشته های ورزشی(قبل هنگام و بعد از مسابقات)

مربی خصوصی ورزشی ویژه کودکان

مربی خصوصی ورزشی ویژه سالمندان

مربی خصوصی اموزش رشته های ورزشی

امید است بتوانیم خدمات شایان و لایق شما کاربر گرامی ارایه دهیم



شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

مربی من بدنسازی

مربی آنلاین بدنسازی



چگونه مانند ورزشکاران حرفه ای ورزش کنیم؟ چگونه مربی خود باشیم؟

چگونه مانند ورزشکاران حرفه ای ورزش کنیم؟ چگونه مربی خود باشیم؟

 آشنایی با آمادگی جسمانی

 

آمادگی جسمانی یعنی داشتن قلب، عروق خونی، ریه و عضلات سالمی که فرد بتواند به بهترین نحو، کارها و وظایف محوله اش را انجام داده و با شور و نشاط در فعالیتهای ورزشی و تفریحات سالم شرکت کند. باید توجه داشت این تعریف شامل عامه مردم می شود. اما زمانی که صحبت از بخش ورزشی و ورزشکار در میان باشد،عواملی چون تغذیه مناسب و کافی، نوع کار، میزان استراحت، نداشتن اضطراب و فشارهای عصبی بسیار با اهمیت بوده و نمی توان نقش آنها را در برنامه یک ورزشکار نادیده انگاشت.

 

حال به بیان فاکتورهای آمادگی جسمانی که شامل 4 فاکتور بوده، می پردازیم و هر چه این فاکتورها در ورزشکاران بالاتر باشد، در بازدهی مهارت های ورزشی آنها تاثیر بسزایی دارد. مهم ترین این فاکتورها، استقامت قلبی و ریوی و یا به عبارت دیگرهمان نام آشنای "توان هوازی" است. یعنی جذب اکسیژن به مقدار کافی جهت فعالیت های طولانی، داشتن قلب قوی جهت رساندن خون کافی در هنگام فعالیت های سنگین و طولانی مدت مثل دوهای بلند (ماراتن) قایقرانی در مسافت های زیاد.

 

اما دومین فاکتور، انعطاف پذیری است، این فاکتور اجازه می دهد تا عضلات در وسیع ترین دامنه حرکتیشان حول مفصل به حرکت درآیند، این فاکتور تقریباً در تمامی ورزش ها مورد نیاز بوده و قابلیت تحرک پذیری را بالا می برد. مانند حرکات ورزش ژیمناسیک و باله.

 

فاکتورهای سوم و چهارم به ترتیب عبارتند از قدرت عضلانی که به معنای به کار بستن نیرو وانرژی حاصله از عضلات در حین اجرای فعالیت ها است(حدود45/0از وزن بدن هر فرد را عضلات تشکیل می دهند). در ورزش های قدرتی مانند وزنه برداری و پاورلیفت بیشتر مورد استفاده بوده و تقویت می شود. استقامت عضلانی که به معنی به کارگیری یک عضله یا گروهی از عضلات برای انجام یک سری انقباضات مداوم در مدتی نسبتاً طولانی با کمترین احساس خستگی است و عمل کششی بارفیکس بهترین مثال برای این مورد است.

 

ورزش


مفاهیم اساسی در علم تمرین و آمادگی جسمانی

 

با توجه به اهمیت علم تمرین و نقش آن درارتقای عملکرد ورزشکاران شاهد علاقه روزافزون مربیان عزیز به آگاهی از ابعاد مختلف این علم هستیم. امروزه کسانی که به گونه ای با ورزشکاران سرو کار دارند به خوبی می دانند که بهره گیری از زحمات توان فرسای ورزشکار و مربی به پیروی از اصول علمی و انضباط و جدیت در بکارگیری یافته های علمی وابسته است.

 


مفهوم اول؛ علم تمرین

 

علم تمرین زاییده ی همه ی اطلاعات علمی درباره ورزش و تمرین است. این اطلاعات همراه با تجربه و دانش مربی از ورزشکار، به مربی کمکمی کند تا برنامه تمرینی موثری برای بالا بردن سطح آمادگی ورزشکار طراحی و اجرا کند.

 


بهتر آنست که همگی به مفاهیم زیر توجه کنیم و آنها را به کار بندیم:


1- علوم تمرین:

 

برای تحقق اهداف تمرین، باید یافته ها و فنهای چند شاخه از علم را به کار گرفت؛ تغذیه، روان شناسی، مدیریت، فیزیولوژی، بیومکانیک و بیوشیمی،... بنابراین علوم تمرین، یعنی در مجموعه دانش هایی که برای رسیدن ورزشکار به اوج عملکرد مورد نیاز است. مربی باید با علوم تمرین آشنا باشد و تا حد امکان از یافته های آنها بهره گیرد، ولی انجام دادن وظیفه ی متخصص تغذیه، روان شناسی یا دیگر متخصصان را کسی از او انتظار ندارد.

 


2- طرح برنامه تمرین:

 

برای تحقق اهداف تمرین باید برنامه ای نوشت که در آن هر چه مربوط به افزایش توانایی های جسمانی ، مهارتی و روانی ورزشکار است، منظور شده باشد؛ امکان ارزیابی ورزشکار را نیز فراهم می کند و به اوج عملکرد ورزشکار در مسابقه بینجامد. امروزه در ایران علم تمرین را بیشتر به جای طرح تمرین به کار می گیرند.

 


3- بدنسازی و آمادگی جسمانی:

 

بخشی از آمادگی ورزشکار که در برنامه نیز پیش بینی می شود ، بهبود عواملی چون قدرت، سرعت، استقامت و... است؛ این مفهوم بخشی از علوم تمرین است و نه همه آن که پیشتر به آن پرداخته شد.

 

ورزش


مفهوم دوم؛ آمادگی

 

توانایی سازگاری با یک رفتار مشخص سازگارینامیده می شود.یک برنامه ی منظم تمرین که مبنای علمی داشته باشد، چارچوبی برای آمادگی ورزشکار است. بنابراین علم تمرین می تواند مکمل دانش مربی برای کمک به او در طرح برنامه های آمادگی ورزشکاران در هر سطح باشد.پیشرفت های ورزشی در گرو رسیدن به سطح بالاتر آمادگی است و هدف علم تمرین، افزایش آمادگی با طراحی برنامه ی مناسب تمرین است.

 


مفهوم سوم؛ تمرین

 

این مفهوم به فعالیت منظم و برنامه داری گفته می شود که با هدف بهبود عملکرد ورزشکار انجام می شود. در واقع تمرین انجام فعالیت هایی است که قابلیت سازگاری بدن در برابر فشارهای وارد شده را به تدریج و پیوسته افزایش می دهد با این تعریف تمرین فرایندی تدریجی و اهسته است. و در آن هیچ گونه تعجیلی مجاز نیست. اگرتمرین به خوبی انجام شود به تغییرات آشکاری در بافتها و دستگاههای بدن می انجامد که آن نیز خود به بهبود عملکرد در ورزش خواهد انجامید. برای بیان دقیق مفهوم تمرین باید به نکات زیر توجه داشت:

 

1-تمرین باید موجب توسعه ی همه سویه شود؛ یعنی استقامت، قدرت، سرعت، انعطاف و هماهنگی را بیشتر کرده و بدن ورزشکار را از توسعه ای هماهنگ برخوردار سازد. این ویژگی به عنوان شالوده ی عملکرد بهتر همه ی ورزشکاران در رشته های گوناگون شناخته می شودو برای همه ی آنها لازم است.

 

2- تمرین باید موجب توسعه ی بدنی ویژه ی هر رشته ورزشی شود؛ یعنی موجب پیشرفت عوامل گوناگون آمادگی شود که هر رشته ورزشی خاص به آنها نیاز دارد. در هر رشته ی ورزشی خاص چه عواملی مهمتر هستند؟ قدرت مطلق یا نسبی توده ی عظلانی یا انعطاف؟ توان یا استقامت عظلانی

این ویژگی تمرین موجب می شود که ورزشکار توانایی اجرای آسان و روان همه ی حرکات ویژه ی رشته ی مورد نظر خود را بدست آورد.

 

3- تمرین باید توانایی اجرای همه ی فنون لازم را افزایش داده یک اجرای مناسب همراه با بهره وری ، بیشترین سرعت ممکن، بالا سطح تولی نیرو، کمترین اثرپذیری از شرایط ناخواسته و صحیح ترین حرکات را ممکن کند.

 

4- تمرین باید عامل تامتیک را نیز فرا گیرد؛ یعنی مناسب ترین تاکتیک را که برخواسته از توانایی های هر ورزشکار است شامل می شود و همچنین راهکار ورزشکار را برای رو به رو شدن با شرایط مسابقه بهینه کند؛ بنابراین در طول تمرین، به راهکارهای گوناگونی می توان توجه کرد که با در نظر گرفتن اهداف ورزشکار، استفاده خواهند شد و به تکامل خواهند رسید.

 

5- تمرین باید ابعاد روانی را نیز در بر گیرد؛ زیرا برای بهبود عملکرد و اجرای ورزش، آمادگی روانی ورزشکار نیز لازم است. عواملی چون بهبود انضباط، پشتکار و پایداری، خواستن، اعتماد به نفس، انگیزه و میل و رغبت بخشی از تمرین به شمار می آید.

 

6- تمرین باید توانایی گروهی را در نظر بگیرد. یعنی در ورزشهای گروهی آمادگی گروهی هدف تمرین است. هماهنگی در آمادگی بدنی، فنی و تاکتیکی گروه نقش اصلی را در موفقیت داراست.

 

7- تمرین باید ارتقای سطح بهداشت و سلامتی هر ورزشکار را به همراه داشته باشد. آزمایشهای پزشکی، تناسب شدت تمرین با توانایی های هر ورزشکار و زمان کافی بازیافت، به تمرین مربوط هستند و سلامت ورزشکار و تمرین پیوسته را تضمین می کنند.

 

8- تمرین باید مانع آسیب دیدن ورزشکار شود وبا نکات زیر امکان صدمه دیدن را به حداقل برساند؛ افزایش انعطاف تا حد نیاز، تقویت عظلات و تاندونها و رباط ها به ویژه در مراحل ابتدایی تمرینات مبتدیان، و افزایش قدرت و خاصیت ارتجایی عضلات تا جایی که هنگام حرکات پیش بینی نشده نیز خطر بروز صدمات به پایین ترین سطح ممکن برسد.

 

9- تمرین باید دانش نظری ورزشکار را نیز افزایش دهد و آگاهی ورزشکار را از مبانی فیزیولوژیکی و روانی تمرین، تغذیه و بازسازی منابع به حد کافی برساند.

 

هدف تمرین افزایش آمادگی ورزشکار است. در برنامه تمرین، حرکات و فعالیت های گوناگونی گنجانیده می شوند که برای هر یک از رشته های ورزشی خاص مهم هستند. بنابراین برای افزایش عملکرد ورزشکار و به اصلی تمرین باید به توانایی اندامهای فعال، عوامل فنی و تاکتیکی و همچنین عوامل روانی باشد.


 چگونه در تعطیلات ورزش کنیم؟ 


ورزش, چگونگی انجام تمرینات ورزشی در سفر, ورزش در تعطیلات

برای ورزش کردن در تعطیلات و سفر از قبل برنامه ریزی کنید

 

 ورزش در تعطیلات نوروزی
با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و مشغولیت های مربوط به تدارکات نوروز و سال نو، بسیاری از ما به ورزش کردن اولویت نمی دهیم و تقریبا آن را پشت گوش می اندازیم. اما باید بدانیم که همزمان با مشغله های خاص روزهای آخر سال، فعال و پرتحرک ماندن، به ما انرژی داده و از تنش و استرس مان می کاهد و البته ما را از شر کالری های اضافی هم خلاص می کند. بنابراین، چطور باید به این تعادل برسیم؟

نکات زیر به شما کمک می کند تا برنامه ریزی درستی داشته باشید و خودتان را برای هر تصمیمی که دارید آماده کرده و با انجام تمرینات ورزشی در طول تعطیلات نیز فعال بمانید.

 

برای ورزش کردن از پیش برنامه ریزی کنید
 اگر قصد سفر دارید، از جلوتر برنامه ریزی داشته باشید. برای تعیین انتخاب هایی که دارید، زمان صرف کنید تا برای هر چیزی آماده باشید.
در نزدیکی محل اقامت تان، پارک یا فضای مناسبی برای دویدن و یا پیاده روی پیدا کنید.


ممکن است هتل محل اقامت شما فضایی اختصاصی برای ورزش داشته باشد. از پیش این اطلاعات را کسب کنید.

برنامه تمرینی تان را از پیش مشخص کنید. مهم نیست اگر مجبور به تغییر آن شدید، چون احتمالش در سفر زیاد است، اما از همین حالا با خودتان عهد کنید که حتما ورزش کنید. اگر برنامه  را از قبل تعیین کرده باشید، انجامش هم راحت تر خواهد بود.

 

اگر در خانه اقوام یا آشنایان اقامت می کنید، از آنها پرس و جو کنید که آیا تجهیزات ورزشی دارند یا نه.
شاید بتوانید باشگاهی پیدا کنید که به شما اجازه دهند به عنوان مهمان از امکانات آنجا بهره مند شوید.

 

به همسفرها یا اطرافیان تان پیشنهاد پیاده روی و یا یک فعالیت ورزشی و تفریحی را بدهید.

یک برنامه ورزشی بریزید که به فضا یا تجهیزات خاصی نیاز نداشته باشد. اگر مهمان یا میزبان هستید، احتمالا می توانید فضای مناسبی برای انجام تمرین تان پیدا کنید که مزاحمتی برای دیگران نداشته باشد.

 

برای ورزش کردن آماده باشید
اگر در مورد برنامه تان و یا این که اصلا وقتی برای ورزش پیدا خواهید کرد یا نه، مطمئن نیستید، برای بدترین حالت و شرایط آماده باشید و برنامه بچینید، مثلا ورزش کردن در زیرزمین خانه مادربزرگ بدون هیچ امکانات و فقط ده تا پانزده دقیقه.


برنامه تان جوری باشد که بتوانید انجامش دهید. یک برنامه ده دقیقه ای بریزید که بتوانید در اتاق انجامش دهید، مثلا می توانید ده دقیقه نرمش کنید و برای هر حرکت یک دقیقه وقت بگذارید (اسکوات، دراز و نشست، پرش).


باندهای کشی تان را همراه داشته باشید. این باندها جاگیر نیستند و می توانید هر زمان که فرصت کوتاهی پیدا کردید، برای انجام فوری تمرینات استقامتی از آنها استفاده کنید.

هر زمان که می توانید کفش های ورزشی تان را بپوشید. ممکن است وقتی بقیه در حال چرت زدن هستند یا پیش از شام مجالی پیدا کنید تا چند دقیقه ای بدوید یا پیاده روی کنید.


حتی ممکن است از دیگران هم دعوت کنید تا با شما به پیاده روی بیایند. گاهی کسانی پیدا می شوند که ورزش کردن را دوست دارند، اما منتظرند یک نفر دیگر پیشقدم شود.

اگر در خانه مهمان دارید، تجهیزات ورزشی را به اتاق تان منتقل کنید ( وزنه ها و باندهای کشی) تا بتوانید شب یا صبح یواشکی هم ورزش کنید.

 

ورزش,ورزش در تعطیلات,چگونگی انجام تمرینات ورزشی در سفر

در سفر یک برنامه ورزشی بریزید که به فضا یا تجهیزات خاصی نیاز نداشته باشد

 

 در تعطیلات از هر فرصتی برای ورزش استفاده کنید
برنامه ریزی و آماده بودن خیلی خوب و ایده آل است، اما حتی بهترین برنامه ها نیز گاهی بهم می ریزند، مخصوصا در تعطیلات. اگر دیدید هیچ راهی برای ورزش کردن وجود ندارد، ابتکار به خرج دهید و شیوه هایی برای حرکت دادن بدن پیدا کنید، هر راهی که ممکن است. مثلا:

تا جایی که می توانید راه بروید، برای خرید بیشتر وقت صرف کنید و قدم بزنید، از پله ها استفاده کنید، برای انجام کارهایی که نیاز به تحرک دارد داوطلب شوید، اگر با بچه ها بیرون می روید با آنها فوتبال یا قایم باشک بازی کنید.


اگر همه نشسته اند و فوتبال تماشا می کنند، شما روی زمین دراز و نشست تمرین کنید یا شنا بروید، اگر نمی شود، تمرینات ایزومتریک انجام دهید، شکم و عضلات سرینی تان را منقبض کنید و نگه دارید و یا حتی می توانید دست های تان را بهم فشار دهید تا جایی که به قفسه سینه تان هم فشار وارد شود.
اگر هیچ گونه تجهیزات ورزشی ندارید، چند بطری پر از آب بردارید و جلو بازو دمبل یا پشت بازو دمبل بزنید. به هر حال حرکتی بکنید، همیشه کاچی بهتر از هیچی.

 

تمرینات ورزشی مناسب برای تعطیلات
اگر برای تمرین ورزشی به ایده هایی نیاز دارید، برنامه ای که در قسمت زیر ارائه می شود یک برنامه کامل است که همه چیز را دربر می گیرد؛ از تمرین هوازی (مثل پیاده روی) گرفته تا تمرین دایره ای و تمرین استقامتی بدون هیچ امکانات و تجهیزاتی. این برنامه را همراه تان داشته باشید، یا از آن برای ایجاد برنامه ای مخصوص خودتان ایده بگیرید.

- ده دقیقه تمرین دایره ای وزن بدن
- تمرینی که مناسب سفر است و به تجهیزات نیازی ندارد
- ده دقیقه تمرین هوازی
- تمرین هوازی با شدت کم
- ده دقیقه تمرین استقامتی
- تمرین دایره ای چربی سوزی
- تمرین دایره ای قدرتی ٓ استقامتی که مناسب سفر باشد
- تمرین استقامتی با باند کشی
- سایر تمرینات

مهم ترین نکته این است که واقع گرا باشید و به خودتان سخت نگیرید. سعی کنید در حد توان تان بهترین کاری را که ممکن است انجام دهید. به خودتان یادآوری کنید که بعد از تعطیلات می توانید به برنامه عادی و همیشگی تان برگردید.

 




 ۱۹ نکته برای افزایش تاثیر ورزش



تاثیر ورزش در سلامتی

رعایت کردن نکات خاص در زمان ورزش می‌تواند اثربخشی آن را افزایش دهد‎

 

بسیاری از افراد از اینکه ورزش می‌کنند اما نتیجه‌ای نمی‌بینند شکایت می‌کنند. آنها نمی‌توانند به اهداف خود برسند بنابراین انگیزه خود برای ورزش را از دست می‌دهند.

 

رعایت کردن نکات خاص و بکارگیری استراتژی‌هایی در زمان ورزش می‌تواند اثربخشی آن را افزایش دهد.

 

۱ـ تغذیه سالم داشته باشید 

همه متخصصان ورزش معتقدند که تغذیه در کنار ورزش بسیار اهمیت دارد. غذا سوخت بدن شما به هنگام ورزش را تامین می‌کند. سعی کنید غذاهای ارگانیک مصرف کنید و رژیم غذایی متعادل داشته باشید. در رژیم غذایی خود میوه و سبزیجات را بگنجانید.

 

۲ـ خود را از قبل آماده کنید 

هر ورزشی که می‌کنید از قبل خود را برای آن آماده کنید. حتی تغذیه خود را نیز از قبل مطابق فعالیت خود تنظیم کنید.

 

۳ ـ وعده‌های غذایی را بیشتر کنید 

بسیاری از افراد وزن کم نمی‌کنند چون برنامه غذایی درستی ندارند. به جای سه وعده غذا پنج وعده غذای کوچک‌تر در طول روز داشته باشید بدین ترتیب سوخت و ساز بدن شما افزایش می‌یابد.

 

۴ ـ به میزان غذای خود دقت کنید 

اگر وعده‌های غذایی خود را زیاد کنید باید به میزان غذاهای خود دقت کنید. مطمئن شوید که میزان گوشت یا مرغ در هر وعده بیش از یک کف دست نباشد. میزان اسپاگتی و باستا نیز پیش از یک مشت نباید باشد.

 

۵ـ هدفمند غذا بخورید 

هر چیزی که می‌خورید باید ارزش غذایی داشته باشید. این غذا باید سوخت بدن شما برای ورزش را تامین کند.

 

۶ـ اصول پرورش عضلات را رعایت کنید 

با یک متخصص ورزش صحبت کنید تا اصول پرورش اندام را به شما یاد بدهد. باید پروتئین به اندازه کافی مصرف شود. وضعیت بدن را به هنگام وزنه زدن رعایت کنید. هیچ وقت استراحت را نادیده نگیرید.

 

۷ـ حرکات مختلف انجام دهید 

سعی کنید در تمام محدوده های بدن حرکات ورزشی خاص انجام دهید در هر جلسه ورزشی بر روی قسمت‌های مختلف بدن کار کنید.

 

مزایا و معایب تاثیر ورزش

میزان انجام ورزش‌های هوازی را محدود کنید‎

 

۸ ـ وزن وزنه ها را درست انتخاب کنید 

وزنه باید در حدی باشد که شما ۳۰ تا ۴۰ ثانیه بتوانید آن را نگه دارید. اگر بعد از ۲۰ ثانیه نتوانستید وزنه را نگه دارید یعنی بیش از حد برای شما سنگین است.

 

۹ـ میزان انجام ورزش‌های هوازی را محدود کنید 

نباید بیش از حد ورزش هوازی انجام دهید. ورزش هوازی بیش از حد باعث می شود که کالری زیادی سوزانده شود.

 

۱۰ ـ مکمل‌های مناسب مصرف کنید 

کراتین می‌تواند به افزایش قدرت و حجم بدن کمک کند با این حال مصرف هرگونه مکمل توصیه نمی شود.

 

۱۱ ـ ضربان قلب را کنترل کنید 

بهتر است از دستگاه کنترل ضربان قلب استفاده کنید.

 

۱۲ـ برای انجام فعالیت استقامتی عضلات را خسته کنید 

به یاد داشته باشید که باید برای به نتیجه رسیدن ورزش‌های استقامتی عضلات را خسته کنید. حرکاتی مثل شناسی سوئدی، دراز و نشست و اسکات مفید هستند.

 

۱۳ـ با خستگی بجنگید 

خستگی بزرگ‌ترین دشمن شماست. سعی کنید با خستگی مقابله کنید. خوردن آب چغندر می‌تواند مفید باشد. گوش دادن به موسیقی باعث می شود که کمتر خسته شوید.

 

۱۴ـ انگیزه داشته باشید 

انگیزه بسیار مهم است. می‌توانید با رفتن به سونا و شنا کردن نیز انگیزه خود را افزایش دهید.

 

۱۵ـ به مسائل کوچک‌ توجه کنید 

هنگامی که ورزش‌های قدرتی انجام می‌دهید به مسائل کوچک توجه کنید. به هنگام وزنه زدن مسائل کوچک مهم هستند. باید کاملا درست حرکت را انجام دهید.

 

۱۶ـ تغییرات کمک کننده هستند 

اگر می‌خواهید پیشرفت کنید گاهی اوقات تغییرتی ایجاد کنید. بدن راحت به حرکات ورزش عادت می‌کند. در صورتی که این اتفاق بیفتد کم کم روند قرار گرفتن بدن کندتر می‌شود.

 

۱۷ـ از بدن خود عکس بگیرید 

از جلو و پهلو از بدنتان عکس بگیرید. این کار باعث می شود که از تغییرات بدنی خود آگاهی پیدا کنید.

 

۱۸ـ میزان مصرف کربوهیدرات را کنترل کنید 

سعی کنید بیش از ۲۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید. در ۲۰ دقیقه اول بدن کربو هیدرات می سوزاند و بعد از آن شروع به مصرف چربی می کند. میزان مصرف کربوهیدرات باید حساب شده باشد.

 

۱۹ـ به اندازه کافی مایعات مصرف کنید 

با خوردن مایعات سوخت و ساز بدن تا ۲۴ درصد افزایش می‌یابد. مصرف مایعات برای افرادی که ورزش می کنند بسیار مهم است.


پنج روش برای ورزش در محل کار


ورزش,ورزش های ویژه کارمندان,حرکات کششی

پنج روش برای ورزش در محل کار
نشستن طولانی مدت در محیط کار مضرات پرخطری از جمله افزایش احتمال مشکلات قلبی، سرطان و دیابت را به همراه دارد. حتی 30 دقیقه‌ ورزش در باشگاه بعد از کار نیز نمی‌تواند مضرات نشستن را کاهش دهد و خطرات آن را از بین ببرد. نشستن طولانی مدت به اندازه سیگار کشیدن خطرناک است. برای مبارزه با خطرات نشستن می‌توان از حرکاتی مانند ایستادن، حرکات کششی و راه رفتن استفاده کرد. روش‌های زیر می‌توانند به فعالیت بیشتر کارمندان کمک کنند.


1- سعی کنید به صندلی خود وابسته نباشید
حرکت کردن در محیط کار به این معنا نیست که یک ساعت در محل کار پیاده روی کنید، سعی کنید بیشتر بایستید و از هر فرصت برای نشستن استفاده نکنید، ایستادن بیشتر به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. هنگامی که می‌ایستد تمام ماهیچه‌هایی که مربوط به ایستادن هستند شروع به فعالیت می‌کنند و چربی و قند بیشتری برای تامین انرژی سوزانده می‌شوند. پیشنهاد می‌شود که هر نیم ساعت یک بار بایستید، هنگامی که با تلفن صحبت می‌کنید بایستید و حتی در نهایت می‌توانید از میزهای ایستاده استفاده کنید.

 

2-کمی پیاده روی کنید
بهتر است از پله‌ها به جای آسانسور استفاده کنید. اگر با کسی کار داشتید سعی کنید به اتاق او بروید و از تلفن یا ایمیل استفاده نکنید.


3- به خود یادآوری کنید
می‌توانید از دستبندهای ورزشی استفاده کنید که در صورت زیاد نشستن به شما اخطار می‌دهد. می‌توانید از زنگ هشدار گوشی تلفن همراه نیز استفاده کنید.


4- حرکات کششی انجام دهید
علاوه بر ایستادن حرکات کششی نیز انجام دهید. برای مثال می‌توانید از لگن خم شوید و سر را به سمت پایین قرار دهید. به این شکل همسترینگ کشیده می‌شود و جریان خون افزایش می‌یابد یا این که می‌توانید بایستید دست را پشت کمر قرار دهید کمر را به سمت عقب خم کنید، قسمت قفسه سینه را باز کنید حرکت دیگر این است که کف دست‌ها را بر روی یکدیگر قرار دهید و آرنج‌ها را تقریبا به صورت 90 درجه نگه دارید. هنگامی که دست‌ها را به هم فشار می‌دهید عضلات سینه را منقبض کنید. این حرکت بر روی شانه، سینه و عضلات سه سر کار می‌کند.
اگر می‌توانید دست‌ها را بر روی دسته صندلی قرار دهید و چند سانت بدن و پاها را از زمین و صندلی جدا کنید. این حرکت باعث قدرتمند شدن عضلات بالا تنه می‌شود و جریان خود را افزایش می‌دهد.

 

5- طرز فکر خود را تغییر دهید
کسی از شما نمی‌خواهد که از امروز 20 دقیقه‌ یوگا انجام دهید و یا با دوچرخه به محل کار بروید. از کارهای ساده شروع کنید. کمی ایستادن، راه رفتن و حرکات کششی می‌تواند سبک زندگی شما را تغییر دهد. بهتر است به ورزش ساده‌تر نگاه کنید و آن را کار پیچیده ای تصور نکنید.